osorterat

Första vårdagen?

Kategori: Allmänt

Det droppar från taken och det droppar från min näsa. Är det våren som är här? Den klarblå himlen och solen därute lockar mig att se efter. Jag tar med kaffe och hämtar en kompis. Vi promenerar på skoterspåren och myser tillsammans. Och visst känns det plötsligt som vår.
 
 
Klarar inte av att få upp dörren till lusthuset, hårdpackad is längst ner vid marken måste spettas bort. Det får markägaren göra, tycker jag.
 
Jag får njuta av kaffet och vårsolen på farstubron istället. Det är skönt det med. Tror till och med att snuvan mådde bra i friska luften för takdroppet upphörde.
 

KOMMENTARER:

  • Kullamannen säger:
    2016-02-28 | 16:24:28

    Vilken skön dag ni måste ha haft Du och Kaiser.


















  • FREEDOMtravel säger:
    2016-02-29 | 22:43:09
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Det gör inget att det är kallt när det är sol och blå himmel! Tror bestämt att våren är här :)

Kommentera inlägget här: