osorterat

Trygg med knarr

Kategori: Allmänt

Att bo i ett äldre hus har sina fördelar. Ett av dem är att jag inte behöver vara rädd att någon ska smyga sig på mig. Golven, och inte minst trappan upp till sovrummet, knarrar rejält. Men det är faktiskt mer hemtrevligt än irriterande.
Det händer att jag hör ljud nerifrån precis när jag är på väg att somna. Gamla hus, liksom gamla människor, har sina egenheter. Det knakar och låter när vi minst väntar det.

Hör jag inget mer behöver jag inte ringa 112, då är det bara att vända sig om i sängen och räkna får igen.
 
 

KOMMENTARER:

  • Bror i SofieRo säger:
    2016-08-22 | 14:10:18

    Säkert är det så - eller kan det vara hjärnspöken som smyger sig på?

  • Kullamannen säger:
    2016-08-22 | 17:03:25

    Knarr är mysigt. Och knarrar (motorcyklar) är också kul. Jag har kört en BMW-motorcykel i 150 km och njutit av vinddraget. Det var knarr det!!!

  • Bettan och Jan säger:
    2016-08-22 | 23:49:55

    Vi hörde länge efter att katten var borta hans steg i trappen, båda två hörde någon gång då och då. Kan vara hjärnan som kommer ihåg ljudet.

Kommentera inlägget här: