osorterat

Tre timmars Noliabesök

Kategori: Allmänt

Gisses va mycke folk det var på Nolia i dag. Hade alla tänkt som jag? Att det var perfekt väder för mässbesök och att de flesta redan varit där under helgen. Nåja, jag ville ju egentligen bara se vart jag skulle ta vägen i morgon.

Här är det alltså. Ingång A, alltså sporthallen, ta sen till vänster och du är framme vid design och modedelen.
 
Scenen ligger alldeles innanför torget. Det är här de två TV-kändisarna ska visa upp hur de förvandlat mig och ytterligare en tjej. Hur mycket är svårt att veta, men de kommer att visa både före- och efterbilder enligt Noliakatalogen.
 
Jag tog en hastig runda i montrarna och jag kan nog lova att den som är klädintresserad hittar mycket snyggt.
 
 
En sväng utomhus hann jag också med. Där träffade jag bl a mina bloggvänner Helena och Peter från Stockholm som driver Sveriges största reseblogg Freedomtravel.
Nu är de i Piteå och bloggar varje dag från Stora Nolia. Gå gärna in på länken här ovanför och läs om mässan ur en storstadsbos synvinkel. Dessutom tar de helt otroligt fina bilder tycker jag. (utom den på mig då förstås)  
 
 
Ett "möte" till fanns på min lista, den med kocken Tareq Taylor. Och jag hade världens tur, sökte getost och hittade både den och Tareq.
Allt detta och lite till hann jag med innan min tretimmarparkering nere i stan gick ut. Parkeringsvakterna kring mässområdet viftade nämligen bara Fullt och det liknade kaos, så jag parkerade vid Turistinformationen i stället. Den ligger ju inom gångavstånd den med.
Men jag fick ett bra tips av en bekant. De hade kört dit sin husbil redan kvällen innan och betalat 60 kr för att stå alldeles vid mässområdet. Kan vara en bra idé ifall jag senare vill gå en vända till i lugn och ro.
 
   
På mässan visade man också en Adria Twin, men nog ser det ut som om de i stort sett knyckt designen från Pössl. Både när det gäller sittgruppen, köket, toalett/dusch och dubbelsäng längs bak. (Bilderna är lånade från Adrias hemsida)
 
Hästkrafter och uppvisning av annat slag får avsluta dagens inlägg. Ett mycket vackert ekipage som gjorde bra ifrån sig.