osorterat

Tredje dagen

Kategori: Allmänt

Äntligen en heldag på Nolia med gott om tid att vandra mellan montrarna, stanna till och småhandla lite, dricka kaffe, äta lunch och prata med vänner och bekanta. Jag har ju inga åtaganden eller tider att passa den här gången. Det känns väldigt trevligt och avslappnat.
 
Jag och syster B kikar på husbilar och husvagnar, bara på kul. Den här lilla husvagnen känns större än den är tack vare det stor fönster som finns i framkanten.
 
Den 11 m långa husbilen behöver inte stora glasytor för att kännas rymlig, den har gott om utrymme. Soffgruppen skymtar i förgrunden och köket finna framför den. Men vilket åbäke att köra.
Jag föredrar nog min lilla 6-meters Plåtis. Även om jag erkänner att det är kul att kolla runt lite på vad som finns.
 
Syster B gillar att sticka så vi tittade på ett programinslag om hur man kan laga och förbättra nötta stickade plagg. Säkert vettigt, men för en amatör som jag lät det ändå komplicerat att klippa i en stickad tröja.  
 
Vi hittade också en lämplig "undantagsstuga" med sovloft. Vad säger du Monica, skulle den här platsa på er tomt? Den byggs i Sorsele.
 
Jag köpte ingen stuga men en finkofta som jag inte kunde motstå. I turkos - min älsklingsfärg. 
I övrigt blev det bara ett nytt måttband, getost, rökt renstek och ett nytt fodral till min telefon.
 
 

KOMMENTARER:

  • Monica säger:
    2016-08-12 | 06:25:17

    Jättefin! Och skulle nog passa in i stilen, rödmålad med vita knutar 😉

  • Erics och Smillas farmor säger:
    2016-08-12 | 11:52:41

    Skulle var kul men klättra på stege för att gå och "Nanna" nej tack.

  • Helena FREEDOMtravel säger:
    2016-08-12 | 22:09:02
    Bloggadress: http://www.freedomtravel.se

    Vilket härligt takfönster! Vi var också inne i en superlång husvagn, det kanske var samma? Kul att kolla på, men inte vår grej... Jättekul att vi fick chansen att träffas! :)

Kommentera inlägget här: