osorterat

Tack vare regnet

Kategori: Allmänt

 
Två dagars regn har meteorologerna lovat oss. Väldigt passande för min del. Jag tänker hålla mig sysselsatt med höststädning. Konstigt nog blir det både dammigt och rörigt även om man bor alldeles själv, och det känns precis rätt att ta itu med det nu. Kvällarna har ju blivit mörkare och man är mer inomhus nu än under sommarmånaderna.
 
Jag hör inte till dem som älskar att städa och pyssla, men resultatet efter en rejäl omgång med dammvippa, dammsugare och såpvatten får mig att känna mig som en riktigt gammeldags husmor.
Här används inte en massa nymodigheter. Toaborstar för 400 kr t ex. Den som ser ut som en slickepott med taggar! Fanns att köpa på Nolia.
Nej tacka vet jag IKEAS toaborste - med ställ - för en tia. Jag kan täcka mer än hela årsbehovet veckovis med deras variant och jag tror nog det blir rent "Till Och Med i Kröken" som nåt varumärke körde med för många år sedan.  
Förutom rent hus får min kropp en ordentlig genomkörare. Många armar uppåt sträck och böj och vrid och gnugga blir det. Tror släktens gympacoach skulle vara nöjd om hon varit med.
 
 
Kommentera inlägget här: