osorterat

Mys och uteliv

Kategori: Allmänt

 
Vid lunchtid övergick det mulna vädret till ett något soligare. Då var det dags att slå av ljudboken och ge mig ut på ännu en promenad. Den här gången österut mot Gautosjö. Dit tar det en dryg halvtimme.
 
 
Med min livliga fantasi tyckte jag att luckan i molnen liknade en stor blå fågel, kanske en fjällvråk, som kom flygande över Mittisjön. Till och med fläckarna under vingarna fanns där.
 
Gautosjö har tre bofasta hushåll och även här är det fiske, jakt och det rörliga friluftslivet som är viktigt för bybornas ekonomi. Men inte en människa syntes till och bara några få husvagnar fanns på parkeringen. Kanske hyrde folk stugor och var ute i vildmarken idag.
När jag kom tillbaka funderade jag ett tag på att göra upp en eld och grilla korv. Det hör liksom till utelivet i fjällvärlden. Men jag blev för lat och gjorde korvmackor istället. Det var inte helt fel det heller.
 

KOMMENTARER:

  • chillitanten säger:
    2016-08-31 | 17:20:07
    Bloggadress: http://chillitanten.blogg.se

    Kikar in här efter ett mycket långt uppehåll. Ska ta mig i kragen och börja skriva igen. Det har varit så mycket omkring mig med allt att jag nästan tagit slut. Så kul med stylingen !! Kram från mig

Kommentera inlägget här: