osorterat

Förspel

Kategori: Allmänt

Många har frågat hur det gick till när jag kom med i "Gör om mig" på Nolia. Det är inte så invecklat. Allt började med att jag någon gång på försommaren hamnade på internetsidorna om den stora mässan i Piteå i augusti.
Lite nyfiken på vad den skulle innehålla surfade jag runt och kom fram till ett erbjudande om att söka till stylingen med Eva-Lena Rylander och Hedvig Andér, kända från Go´kväll på TV.
Spontant skickade jag in namn och några rader om varför jag ville vara med. Sen hörde jag ingenting förrän veckan innan Nolia skulle öppna.
 
Som svar på om jag sparat håret för att medverka är svaret alltså nej. För cirka ett år sedan ville prova en annan frisyr än min vanliga kortklippta och lät håret växa. Jag var nöjd med längden och trivdes med att kunna slänga med min vita hårman.
Men så ringde telefonen och en tjej från Noliastaben meddelade att jag var uttagen till stylingen. När Eva-Lena Rylander sen hörde av sig gav jag henne förstås fria händer att fixa hår och makup, även om det skulle innebära att jag kunde bli korthårig igen.
 
 
Kommentera inlägget här: