osorterat

Behövd men inte oersättlig

Kategori: Allmänt

Det har varit en hektisk vecka för min dotter och hennes familj. Jag har ryckt in och hjälp till där det har behövts och vi har löst problemen allt eftersom.
Veckan började med förkylningar och illamående. Eric skulle börja sin skola (6-års ) som han längtat till i månader. Deras mamma skulle börja sitt nya jobb och skulle introduceras av sin föregångare. Pappan hade viktiga möten på sitt jobb. 
Vi pusslade med tider, hämtningar på dagis och skola, och att barnen var hemma hos mig till dess någon av föräldrarna kunde ta över. Det fungerade bra.
Det skulle säkert ha löst sig även utan min hjälp, jag inbillar mig inte att jag är oersättlig, men jag är ändå nöjd med att fortfarande vara behövd. Jag läste faktiskt någonstans att barnbarnen håller oss äldre alerta och pigga. Det sägs att man ser samma tendenser hos hundägare ;-)
 
Tyvärr slutade veckan med akut sjukhusbesök. Jag skulle vara barnvakt med föräldrarna hjälptes åt med att få in vinterns behov av ved under tak. Eric var hängig och började klaga på att han hade ont i örat. Alvedon och näsdroppar hjälpte inte och till slut hade han så ont att han bara grät.
Läkaren på akuten konstaterade att han hade dubbelsidig öroninflammation som spritt sig ut till hörselgångarna. Inte konstigt då att han hade ont den lille. Han fick medicin för att klara sig över natten och somnade så småningom i sin pappas säng.
Jag hoppas nästa vecka blir lugnare för den lilla familjen. Jag har planerat ett besök i fjällstugan och agendan för nästa månad fylls på allt eftersom.
Jag måste ta reda på när husbilen ska besiktas, om den borde in på service innan vintervilan osv. Jag ska kolla upp hur det blir med flyktingarnas möjlighet att få träna svenska, men också titta på möjligheten att besöka sonen i USA och hans familj i höst/vinter. Rätt så fullt upp med andra ord. 
 
  

KOMMENTARER:

  • Erics och Smillas Farmor säger:
    2016-08-27 | 15:42:43

    Du ska veta att du är oersättlig och behövd. Det är alla mor och farföräldrar. Utan dem hade inte livspusslet gått ihop för dagens föräldraroch även schemapussel på många förskolor.

Kommentera inlägget här: