osorterat

Tänka

Kategori: Allmänt

I morgon tänker jag laga upp lite allt-i-ett-mat inför sommarens turer med husbil. Meningen är att jag ska kunna ta med minst ett par omgångar färdiglagat varje gång. 
Jag har just sett finalen i TV- programmet Amerikas Master Chef. Där lagade den ena amatörkocken grisöra, maskrossallad och vaktelägg till förrätt. Den andra finalisten serverade bläckfisk, chorizo och kikärter.
- Gott, tyckte de tre domarna.
Något sånt blir det inte, men renskav och potatismos, kyckling och ris, fiskgratäng, korv stroganoff och annan husmanskost är bra att ta till när man är ute på tur. Konserver som Soldatens ärtsoppa, pulversoppor, våffelmix och havregryn är inte heller dumt att ha som komplement till färskvarorna.
Utrymmet vi hade i vår tidigare SunTI husbil gjorde att vi kunde ha med campingstolar, bord, grill, klossar att köra upp bilen på om det var ojämnt, en massa verktyg, en stor matta och sidor till markisen, verktyg, ved och en hel massa annat.
Där måste jag tänka om. Kanske får det bli engångsgrillar, en enda stol och ett bord, en mindre matta för att slippa få in en massa skräp i bilen - och verktygslåda - jag vet ju knappt vad de olika verktygen heter, ännu mindre vad de ska användas till.
Däremot ska jag se till att ha nummer till "min" verkstad och till försäkringsbolaget i min telefon. Det kan vara viktigt.
 
 
Kommentera inlägget här: