osorterat

Skaffa ett arkiv

Kategori: Allmänt

Allt i mitt liv är förstås inte fest och trevligheter just nu. Mycket ska ordnas och beställas inför fredagens begravning. 
Den präst som ska tjänstgöra kommer upp från Gävle, en släkting som vi alltid har haft nära och god kontakt med. I kväll ska vi tillsammans med honom fastställa programmet.
Jag har stor hjälp av de mina (som min svärmor sa) med allt funderande och allt praktiskt, men jag vill gärna ha en överblick så det blir som jag tänkt och som jag tror och vet att min käre make skulle ha velat ha det.
Där är Vita Arkivet en bra handledning. Vi skaffade var sitt för ett bra tag sedan och hade fyllt i det till stor del. Något som jag nu med facit i handen kan rekommendera alla att göra. Ingen av oss vet vad morgondagen innebär.
 

KOMMENTARER:

  • Gunilla säger:
    2015-06-29 | 20:52:12
    Bloggadress: http://pixelcat.se/2015/

    Jag håller med dig, Vita arkivet är ett väldigt bra hjälpmedel! Vi var så glada att mamma hade fyllt i det så noga, och även ändrat i det efter att pappa hade dött och förhållandena ändrades lite grann. Inga diskussioner behövde föras mellan oss i släkten, allt fanns på pränt, och vi visste att begravningen blev som mamma hade velat ha den.

  • Anonym säger:
    2015-06-30 | 13:13:19

    Klart man ska ha ett "Vitt arkiv". För många år sedan var jag på en begravning där den avlidne till och med utformat ett "programblad" som vi alla fick i handen i kyrkporten. Där stod precis vad som skulle hända under begravningsakten. Utöver orgelbrus bjöds vi på jazzmusik av favoritmusikern under avskedstagande. Det är inte denne man, men så här lät det:
    https://www.youtube.com/watch?v=M39vbpPM5-4

  • kullamannen säger:
    2015-06-30 | 16:48:00

    Anonym var inte meningen att vara.

  • Henny säger:
    2015-06-30 | 20:41:25
    Bloggadress: http://osorterat.blogg.se

    Du Kullamannen, den begravningen måste ha varit något alldeles extra.

Kommentera inlägget här: