osorterat

Pysseldag med förhinder

Kategori: Allmänt

Meningen var att jag skulle ha en "pysseldag" hemma denna lördag. Jag skulle skriva protokoll, göra flera inlägg på en hemsida, tvätta, sortera, organisera, gör kåldolmar och små Väster-bottenspajer bl a.
 
Det gick bra till en början, särskilt sedan jag fått tag i den så omdiskuterade och nysläppta boken "Det som inte dödar oss" av David Lagercrantz. På vårt eget ICA av alla ställen.
Boken fick bli min morot, och min belöning när jag så småningom skulle vara klar med allt på min mentala ska-hinna-göra-lista.
 
Jag hade hunnit med tvätten, protokollet, inköp till kåldolmarna, donat lite i köket och börjat med inläggen till hemsidan. Då ville inte dataprogrammet vara med. "Ditt inlägg kan inte publiceras, du är inte online" påstod Firefox.
- Vadå då, jag är visst uppkopplad, väste jag mellan tänderna och försökte starta om programmet ett par gånger.
Samma resultat. Just när jag höll på explodera ringde en god vän och ville bjuda på lax nere på Fiskecampen.
Jag var väldigt lätt att övertala. Tror damen i fråga har ärvt sin synska förmåga av en välkänd spådam i släkten.
 
Timmarna nere vid havet hade en lugnande inverkan och matlagningen hinner jag fixa under kvällen. Det blir visserligen den mer lättlagade kålpuddingen istället för kåldolmar, men det är gott det med. 
 
PS: Hann med det mesta innan 20.30. Bilderna från mannekänguppvisningen fixar jag och lägger in i morgon på pro.se/javrebyn
 

KOMMENTARER:

  • Bettan säger:
    2015-08-29 | 22:41:58

    Du har min beundran, vad duktig du är. Skicka över lite organisationsanda till behövande lillasyster. Står mest och stampar på samma fläck. Tips mottages tacksamt.

  • Robex Lundgren säger:
    2015-09-02 | 21:59:34
    Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/

    fint

Kommentera inlägget här: