osorterat

Vilken fotograf

Kategori: Allmänt

Boken jag vann i tävlingen som tidningen FOTO har kommit. Och vilken bok sen! Jag älskar fotografen Jan Töves bilder. Motiven är ibland rätt alldagliga, men vilken känsla han lyckas förmedla.
 
Bilderna har fått mig att se på naturen på ett mer vaket sätt. De får mig att undra hur jag själv skulle fota samma motiv.
 
En av mina favoriter Jag tycker Töve har lyckats "måla" med kameran - om du förstår vad jag menar. Det här kunde lika gärna vara en tavla av den spanske konstnären Joan Miro.
 
Tack Urban Åkerström och FOTO:s redaktion för valet av bok, det var klockrent.
 
 

KOMMENTARER:

  • Ulf säger:
    2014-10-30 | 15:29:29

    Verkar vara en fantastisk bok.Ser fram emot att kika i den.

  • Kullamannen säger:
    2014-10-30 | 17:12:11

    Ja, det är en fin bok. Kullamannen gjorde faktiskt den första "stora" intervjun med fotografen som på den hette Jan "Töve" Johansson. Det ser ut som om boken fått en törn under transporten uppe i högra framsideshörnet. Eller är det en fotografisk synvilla?

  • Henny säger:
    2014-10-30 | 18:07:13
    Bloggadress: http://osorterat.blogg.se

    Kullamannen: ja du ser rätt, boken var något tilltufsad i ena hörnet när den anlände, men den fungerar bra ändå.

Kommentera inlägget här: