osorterat

Lurad, eller....

Kategori: Allmänt

Jag blev uppringd av en försäljare från Telia på förmiddan. Så snart en representant från någon firma presenterar sig känner jag hur jag går i försvarsställning. Dels för att de oftast är otroligt snacksaliga och har erbjudanden som låter som en dröm, att de däremot inte alltid är ärliga med vad det innebär att tacka ja, men också för att jag vet att det kan vara en ung människa som säljer på provision.
Den här killen var mycket trevlig, undrade vad jag tyckte om mitt abonnemang Telia Mobil Till Vänner. Jag sa som det var, att det fungerar väldigt bra för mig, det enda som stör mig är att de fasta avgifterna är större än samtalskostnaderna.
Killen gjorde inga som helst försök att få mig att byta till något annat abonnemang utan menade att Till Vänner är det bästa för min del när fakturan håller sig kring 200 kr.
Han hörde också barnbarnen ropa på mormor och undrade om jag var barnvakt. I så fall skulle han inte störa mig längre utan låta mig ta hand om småttingarna.
Nu kan jag inte låta bli att undra om jag blev lurad i alla fall - därför att det gick så lätt att avsluta samtalet. Tänk att man ska vara så misstänksam. 
 

KOMMENTARER:

  • Eric och Smillas farmor säger:
    2014-01-31 | 11:49:34

    Jag brukar tala om för försäljarna att jag är sjuk.Då brukar dom ganska snabbt tack för sig och önska att man ska krya på sig.

  • Sophie säger:
    2014-01-31 | 23:59:04

    Hej!
    Har än så länge bara hunnit läsa detta inlägg (hittade hit via bloggkommentatorerna) jag jobbar med abonnemang på Elgiganten och är helt opartisk vad det gäller de olika operatörerna. Om dina räkningar ligger på 200:- eller mer och du dessutom har en hemtelefonen som kostar en massa så hade mitt råd varit att byta till Telia komplett. Ett fastprisabonnemang för 199:- / månad. Det blir ALDRIG MER så länge du inte ringer utomlands eller betal samtal! Tips från mig :)

    Trevlig helg!!

    Svar: Vi har sagt ifrån oss fast telefon och använder enbart mobil numera. Jag tycker 200 kr är acceptabelt, men tack för din omtänksamhet.
    Henny Lindgren

Kommentera inlägget här: