osorterat

För tio år sedan

Kategori: Allmänt

Skådespelaren Lennart Jähkel; Stockholm, har tilldelats Piteå Kommuns kulturpris 2003. Årets kulturstipendiat är Åsa Persson, Roknäs.
Hägglundsstipendiet går i år till Henny Lindgren, Jävre, och Arbetarspelstipendiet till Per-Arne Nyman, Öjebyn.  

 

Det var för tio år sedan. Jättekul att få ett stipendium i så fint sällskap. Jag upplevde det som en stor ära, och för "prispengarna" köpte jag en ring som nu varje dag påminner mig om det. 

Idag berättade jag om mitt författande på PRO:s samorganisations höstmöte. Riktigt roligt, men också lite känslosamt, då det blev en återblick på skrivprocessen och de tre böcker som hittills har blivit resultatet. 

 

KOMMENTARER:

  • Inger & Rune säger:
    2013-11-01 | 13:00:44

    Det gjorde du riktigt bra.

  • Birgitta o Bosse säger:
    2013-11-01 | 16:30:34

    GRATTIS. till utmärkelsen. Kramar från oss

Kommentera inlägget här: