osorterat

Besked

Kategori: Allmänt

Jag fick ett brev från en överläkare på vårt sjukhus. Det gällde resultatet av den koloskopi jag gick igenom för ett tag sedan.
Det slog mig hur "mänsklig" en doktor kan vara nuförtiden. Han använder mitt förnamn, bara Hej Henny, vilket gör att det känns väldigt personligt. Inget bästa fru Lindgren här inte.
Sen berättar han att jag har en polyp i ändtarmen som bör kontrolleras och sannolikt tas bort någon gång under hösten. Och att det ingreppet är betydligt enklare än den koloskopi jag var med om.
Båda var verkligen sköna besked. Proverna kan ju inte ha gett något alltför alarmerande eftersom en ev operation kan vänta till i höst. Skulle jag behöva genomgå en ny undersökning av samma typ som sist skulle de få söva ner mig först. Nu slipper jag tydligen det.  
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: