osorterat

Klappjakt

Kategori: Allmänt

Jag liftade med dotter och hennes baby till stan idag. Behövde ett snack med banken angående mitt kreditkort. 
Under USA-resan handlade jag oftast med detta kreditkort istället för Visa. Eftersom det inte finns några pengar på kreditkortet har eventuella banditer ingen nytta av det, eller rättare sagt jag kan bestrida om inköpsnotorna inte stämmer.
Jag trodde det blivit nåt fel då jag inte fått några som helst fakturor. Det är ju snart en månad sen vi kom hem.
Kanske jag hade så tur att man hade slarvat bort mina inköp nånstans på väg över det stora landet i väster? Men nej, det visade sig att kortet ger hela 50 dagars kredit, så räkningarna lär nog dyka upp lagom till jul :-)
Bra att få det uppklarat. Sen fick jag veta att mitt äldsta barnbarn (t v på bilden) också har haft samma funderingar efter sin utlandsresa.
 
Mitt i jakten på lämpliga julklappar möttes vi och tog ett gemensamt fika på stan. Jättetrevligt. Och Melkers julklapp hittade vi direkt. Fast jag undrar om han inte borde få några plastlock istället. Med ett sånt roade han sig både länge och väl på fiket. 
Kommentera inlägget här: