osorterat

Gör någon glad

Kategori: Allmänt

 
Åh, vad jag önskar att jag hade haft en ros med mig på hundpromenaden idag.
Vi mötte en bekant efter vägen och hennes fina komplimang värmde i hjärtat och gjorde mig nästan gråtfärdig av lycka. Nu fick hon nöja sig med en kram och att jag blev väldigt glad. 
Tänk om vi alla lite oftare kunde säga snälla saker till våra medmänniskor, ge varandra beröm och uppmuntran.
Jag är nog inte så bra på det själv. Tar alldeles för ofta för givet att personen ifråga förstår att jag uppskattar henne/honom.
Kan vi inte komma överens om att göra minst en person glad varje dag? Ge positiva kommentarer. Men det ska komma från hjärtat, inte bara vara en ytlig fras. Det kan betyda mycket mer än du tror.     

KOMMENTARER:

  • Birgitta säger:
    2011-11-30 | 00:25:31

    Ja det är något att "tänka på"

    man vet ju själv hur glad man blir av att få höra något possitivt.

  • trollmor säger:
    2011-11-30 | 08:18:55
    Bloggadress: http://trollmor.webblogg.se/

    Så sant ,så sant. Ibland när man får något positivt levrerat från vissa människor så kan jag tänka, vad vill dom ha ut av det.Men jag har med tiden sovrat ut många som bara vill utnyttja en. Men dom allra flesta tror jag menar det dom säger. Fint och juligt har du hemma hos dig ser jag.

    Hos oss är det julskinkan som är viktig. Den ska läggas in i saltlake den 9 dec (Anna dagen ) Kokas dagen innan julafton och på den kvällen avslutas med julskinka på knäckebröd innan vi går i säng.

    kram ewa

  • Börje i Bäzika säger:
    2011-11-30 | 11:44:17

    Helt klart så sant!

    Hörde på TV i kvällst att vi borde kontakta dom äldre oftare om än bara ett telefonsamtal, gick genast och ringde våra gamla "faster" och kollade hur läget var! Som vanligt bra, även om någon kräpa gör sig påmind, men riktigt uppskattat, samtidigt så har jag kontakt med dom under veckorna!

    Vi har lätt att se dom "negasidorna" av varaqndra!

    Berätta mera om varandra på ett positivt sätt!

Kommentera inlägget här: