osorterat

Dagarna går

Kategori: Allmänt


Lunch på Träffpunkten. Köttfärslimpa, potatis och stuvade morötter. Så himla gott. Det var länge sen jag åt stuvade morötter. När jag var barn åt vi ofta just det till söndagssteken. Både köttfärslimpa och morötter ska jag nog laga nån dag framöver.
Efteråt blev det promenad hem med Eric sovande i barnvagnen så att hans mamma skulle få möjlighet att göra undan en massa pappersjobb. Vad är det förresten som gör att småbarn sover så gott utomhus? Fågelkvittret, trafikbruset eller den friska luften? Kanske allt det sammantaget.
Vi har också gjort en grovplanering inför en låååång vistelse i fjällstugan. Braha-råvaror att ha i frysboxen till exempel. Vågar inte riktigt lita på att isfisket ska ge tillräckligt ;-)  så vi beställde en kasse laxfileer som nu ska paketeras och frysas in för kommande behov.
I afton har jag själv ett styrelsemöte, och maken hämtning av några bautastockar uppe vid skiftet. Dagarna är fulla och tiden bara går och går....

KOMMENTARER:

  • Carola säger:
    2011-03-30 | 16:09:28
    Bloggadress: http://spaningfrantornet.blogg.se/

    Du skriver att tiden bara går och går...

    Indianerna menar att tid är nåt man får...

  • Bloggerskan säger:
    2011-03-30 | 16:18:56

    Indianerna har rätt. Det är inte självskrivet att vi får hur mycket tid som helst, så det gäller att ta vara på den gåvan.

  • Bettan säger:
    2011-03-31 | 00:09:06

    Det indianska tankesättet tilltalade mig enormt, ska i fortsättningen tänka i de banorna, istället för att tänka att tiden går ska jag tänka att den här tiden får och får jag. Gillar idén, mycket tankevärda och sunda ideér indiánbefolkningen har.

Kommentera inlägget här: