osorterat

Sista timmarna 2011

Kategori: Allmänt


Njutit av en god middag med sallad på ägg, räkor, hummer och lax, sedan stekt fjällröding med mandelpotatis och en pannacotta med vaniljyoghurt till desert. Till det ett gott vin, inköpt hos en odlare i Moseldalen, och sparat till just detta tillfälle.
Skypat med äldste sonen som firar nyår i fjällstugan. Och med den yngre i Los Angeles som just hade fått besök av sin brorson och hans flickvän. De skulle tillsammans se hemmalaget Anaheim live ikväll, hockey alltså.
Bilden tog dottern när hon och Eric kom med hunden vi har hand om under kvällen. Stackarn är jätterädd för smällarna som hörs lite varstans. Han följer mig i hälarna, sitter med mig på toa och kommer efter ner i källaren när jag har ett ärende dit.


Resten av tiden ligger den stora svarta hunden under vårt lilla vardagsrumsbord för att vara så nära oss som möjligt. 
Raketer och smällare borde förbjudas tycker jag. De är ju bara ett dyrt, snabbt övergående nöje, som dessutom kan ställa till stor skada för både djur, människor och egendom.

KOMMENTARER:

  • Birgitta o Bosse säger:
    2012-01-01 | 11:03:48

    Gott Nytt år..

    Jag tycker att man borde införa att man bara ska skicka upp "papperlyktor" som lyser upp natthimlen.

    Våra hundar klarade sig bra såg mest undrande ut över uppståndelsen.........

  • monica säger:
    2012-01-01 | 22:59:00

    Tack för att den smällrädda hunden kunde söka skydd hos er! Jag tror att han hade haft ett digert jobb som liten ponny för alla barnen där vi var annars...

Kommentera inlägget här: