osorterat

Midsomer eller Vancouver

Kategori: Allmänt


Snart är OS i Vancouver över, tack och lov. Hos oss har sportsändningarna dominerat i stort sett dygnet runt. Visst kan jag också tycka att vissa tävlingar är intressanta, bland annat när våra norrbottniska skidåkare kämpar och vinner guldmedaljer.
Men curling, rodel, isdans, skridsko, backhoppning, puckelpist och liknande, plus alla repriser, det har jag svårt att titta på timme efter timme.
Sportintresset, och bristen på sådant, har nu orsakat splittring i vårt hushåll. Fredagkväll var jag mitt inne i ett spännande avsnitt av Morden i Midsomer när maken kom hem efter veckans traditionella bastubad med gubbarna.
Just då skulle förstås någon intressant sportgren avgöras borta i Vancouver. Men jag satt ändå kvar framför TV och maken fick lyssna på sportradio inne i köket. Det gick bra det med. Fast han skulle upp tidigt i morse så ostbrickan jag dukat fram, den åt vi i var sitt rum.     

KOMMENTARER:

  • Börje i Bäzika säger:
    2010-02-27 | 10:43:58

    Ja tänk ändå vilken tragik att inte få se sporten!

    Men fundera på att skaffa 2 TV apparater tills nästa OS om 4 år vinter - sommar OS kommer väl om 2 år?

  • Inger & Rune säger:
    2010-02-27 | 13:41:26

    Jag tycker detsamma, köp 2 TV apparater för det ställer inte till de äktenskapliga problemen. Jag låg i sovrummet och såg curling inatt till 02.30 GULD.

  • Bettan säger:
    2010-02-27 | 16:32:51

    Instämmer angående OS. Vi har dock fixat den perfekta lösningen, inspelningsbar boxer. Jag spelade in Morden i Midsoner och ska njuta av denna senare ikväll. Boxen är inte bra bara under OS utan hela året. Ibland känner man inte för att se just på stört utan kan välja att spela in och se vid senare tillfälle.

  • Birgitta säger:
    2010-02-27 | 19:10:19

    Här flyter det ganska bra ,enda diskussionen är vem som ska se på den stora TV i rummet ( jag får ge mig) hörs ha mindre viktiga program

Kommentera inlägget här: