osorterat

Val på gång

Kategori: Allmänt


Det är svårt att undgå att vi har val i Sverige om mindre än tre veckor. Medierna har fullt upp med intervjuer, posten innehåller valmaterial av olika slag, och inne i stan höll man idag på att "möblera" med valstugor.
Gulligast var nog den vid Byxtorget. Den stugan såg ut att ha vara hämtad direkt från Mumin-dalen. Vilket parti jag ska förknippa den med vet jag inte. Alla berättar de ju sagor för folket, eller hur?

Vilket parti har den här kombinationen? Blått vet jag förstås, men orange? Den färgen får mig att tänka på Holland (?) och Ukraina. Men det är väl ändå en omöjlig konstelation?  

KOMMENTARER:

  • Carola säger:
    2010-08-31 | 18:18:24

    Å mitt rumsfönster syns. Varför kom du inte på oväntat besök?

  • Henny säger:
    2010-08-31 | 21:03:15
    Bloggadress: http://osorterat.blogg.se/

    Men du jobbar väl om dagarna? Annars skulle jag ha hört av mig vid flera tillfällen.

Kommentera inlägget här: